פיזיותרפיה על קצה המזלג

לפני שמתחילים טיפ חשוב

עיקר הפיזיותרפיה מתבצעת על ידי המטופל ובאחריותו. לאחר הביקור הראשון אצל הפיזיותרפיסט תקבע לך תוכנית טיפולים אישית, תבצע אימון מותאם אישית ותקבל הנחיות להמשך תרגול עצמי.
בזמן המפגש עם הפיזיותרפיסט תקבל בעיקר הדרכה והנחיות לביצוע התרגילים בבית.

עליך להגיע מחוייב ומוכן לעבוד על מנת למקסם את תוצאות הטיפול .

פיזותרפיה מהי?

פיזיותרפיה היא מקצוע שעוסק בטיפול בבעיות במערכת התנועה. במבוגרים, בין היתר פיזיותרפיה עוסקת, בשיקום אורתופדי ונירולוגי לאחר טראומה או כתוצאה משחיקה מכנית של המפרקים בגוף. מטרת הפיזיותרפיה היא להביא את המטופל לתפקוד מקסימלי למרות הפגיעה במפרק.

מדובר על אחת הדרכים המומלצות לטיפול בכאב כאשר המטופל מתחיל לסבול מכאבים הנובעים מבעיות שונות במפרקים.

יתרונות הפיזיותרפיה

• אחת הסיבות לכאב במפרק שאינו תקין היא חוסר יציבות בין שני צידי המפרק. חיזוק השרירים סביב המפרק הכואב מביאה ליציבות טובה יותר והפחתת הכאב.
  • שימור יכולת התנועה במפרק כולל טווח תנועה, כח, מיקום במרחב, מהירות תגובה ותחושה עמוקה.
  • הטיפול מאפשר תפקוד מקסימלי ומפחית עומס על מפרקים קרובים.
  • ליווי לאורך כל תהליך השיקום החל מלימוד שימוש באביזרי עזר להליכה כמו מקל או הליכון, שימוש בסדים עד לחזרה מלאה לתפקוד כולל עלית מדרגות ופעילות ספורטיבית.

היכן מטפלים?

לאחר קבלת הפניה מאורתופד מומחה או מרופא המשפחה ניתן לקבוע תור דרך המוקד לזימון תורים של קופת החולים שלך. הטיפול הוא בהשתתפות עצמית בכפוף לנהלי הקופה והתוכנית אליה אתה משוייך.תוכלו לבדוק את הזכאות שלכם מול מוקדי השירות של קופות החולים השונות. במדית הצורך ניתן לתאם תור גם לפיזיותרפיסט או מכון פרטי.

במידה ועברתם ניתוח להחלפת מפרק ירך או ניתוח להחלפת מפרק ברך פיזיותרפיסט יראה אותכם כבר בבית החולים לאחר הניתוח, עוד לפני השחרור הביתה וזאת במטרה להתחיל את תהליך השיקום מוקדם ככל האפשר. תהליך השיקום מניתוח לוקח זמן ויש חשיבות רבה לשיתוף הפעולה ולהתמדה.