נעלי אפוס לטיפול בכאבים ובשחיקת בסחוס

נעלי אפוס, מה זה?

נעלי אפוס הן נעליים המורכבות משתי שכבות ביומכניות קמורות המותאמות אישית לכל מטופל על ידי בדיקת הליכה ממוחשבת ובדיקה קלינית של אפוסתרפיסט. נעלי אפוס פותחו בארץ ע”י רופאים מומחים באורתופדיה וברפואת ספורט והן נועדו להקל על כאבים הנובעים משחיקה בסחוס. במקרים מסויימים אמליץ למטופלים שלי לפנות לטיפול אפוסתרפיה וזאת על מנל למצות את כל האלטרנטיבות הלא פולשניות טרם ההחלטה לעבור ניתוח להחלפת מפרק. המוצר קיבל את אישור משרד הבריאות הישראלי ונושא תו של ארגון התקינה האירופי וה FDA האמריקאי. לאחרונה גם אני השתמשתי בעצמי בנעלי אפוס וזאת לאחר שקרעתי את השריר ברגל. את תיאור ופירוט החוויה שלי מהפציעה ועד השיקום באמצעות נעלי אפוס תוכלו לקרוא כאן בפוסט המלא.

איך זה עובד?

מערכת ההליכה מאפשרת לגוף להגיע למנח המחלק את העומסים בצורה נכונה יותר לגוף ומפחית עומס מהאזור הפגוע. שינוי המנח מוביל להקלה בכאב. ביצוע פעולות יום יומיות כמו עמידה, ישיבה והליכה מאפשר לגוף לבצע תהליך של למידת דרכי התנועה הנכונות לו.
יתרונו הגדול של הטיפול הוא בכך שהוא איננו מצריך הקדשת זמן מיוחד והוא נעשה במהלך שגרת היום הרגילה.

מהלך הטיפול?

• בדיקת ייעוץ במהלכה תעבור אבחון הליכה ממוחשב, הערכת כאב ותפקוד, בדיקה קלינית מקיפה על ידי אפוסתרפיסט והתאמה אישית של מערכת אפוס
  • לאחר בדיקת הייעוץ וההתאמה באפוסתרפיה, תקבל מערכת אפוס, בה תשתמשו על פי תכנית טיפול אישית שניתנה לכם על ידי האפוסתרפיסט.
  • אתה תדרש להסתובב עם הנעליים בין חצי שעה לשעתיים בכל יום בזמן המתאים לך ובהתאם לתוכנית הטיפול
  • בדיקות מעקב שבה יבדקו שוב מדדי ההליכה, הכאב והתפקוד כפי שנעשה בבדירת הייעוץ בתחילת התהליך.

הטיפול אינו נכלל בסל הבריאות, אך ישנם הסדרים עם מרבית קופות החולים וחברות הביטוח.